Основні нормативно-правові документи з питання попередження насильства над дітьми:
1.Закон України ПРО ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЛЯ НАД ДІТЬМИ від 15.11.2001 р.№27898-Ш .
2.3акон України ПРО ОХОРОНУ ДИТИНСТВА.
3.Конвенція про права дитини.
4.Наказ МОН від 23.08.06. №631 ПРО ВЖИТТЯ ВИЧЕРПНИХ ЗАХОДІВ,СПРЯМОВАНИХ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА,ЩОДО ЗАХИСТУ ПРАВ НЕПОВНОЛІТНІХ.
5.Лист МОН від 02.11.06. №1/9-667.
б. Наказ МОН У №844 від 25.12.2006. ПРО ВЖИТТЯ ДОДАТКОВИХ ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ТА ЗАПОБІГАННЯ ЖОРСТОКОМУ ПОВОДЖЕННЮ З ДІТЬМИ.
7.Наказ відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації
від 26.01.2007р.№12 ПРО ВЖИТТЯ ЗАХОДІВ,СПРЯМОВАНИХ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА,ЩОДО ПРАВ НЕПОВНОЛІТНІХ.
8. Наказ Держкомітету у справах сім’ї та молоді , Міністерства внутрішніх справ , Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України від 16.01.2004р. №5/34/24/11 „ Про затвердження порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення”.
9. Наказ МОН № 59 від 01.02.10 року Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми
10. Наказ відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації № 48 24.02.2010 року «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»
ЗАХОДИ:
1.Сформувати нормативно-правову базу з питання, щодо попередження насильства над дітьми.
2. Забезпечити наявність у психолога:
- визначення основних термінів з даної теми;
- список телефонів органів і установ до яких можна звернутися по допомогу;
- матеріалів в яких зазначені особливості адаптації підлітків з девіантною поведінкою;
- матеріалів для бесід з батьками, пам’яток для батьків з означеної проблеми ( ефективне виховання без покарань, як виховувати дитину методом позитивного підкріплення , наслідки насильства над дітьми, як діяти , якщо ваша дитина зазнала насильства).
3. Встановити в навчальному закладі пошту довіри з питань насильства
4.Проводити в навчальних закладах соціально-психологічні дослідження з метою виявлення порушень прав дитини в сім’ї і в школі.
5. Провести в навчальних закладах тижні психології „Почуття і емоції у нашому житті. Прийоми емоційної саморегуляції”.
6. У роботі з дітьми з девіантною поведінкою дотримуватись таких рекомендацій:
6.1. Сформувати банк даних дітей з девіантною поведінкою.
6.2. На кожного учня завести індивідуальну діагностичну карточку.
6.3. Проводити діагностику і за результатами складається індивідуальна або групова корекційно-розвивальна програма, проводяться консультації з батьками, педагогами, оформляються рекомендації по роботі з конкретним учнем.
7. Укласти банки діагностичного інструментарію та корекційно-розвивальних програм з даної проблематики.
8. Проводити просвітницько-профілактичну роботу , яка включає :
- анкетування з метою визначення рівня наркотичного узалежнення підлітків в загальноосвітніх навчальних закладах, пропаганду здорового способу життя
- корекційно-розвивальна робота щодо отримання учнями практичних навичок подолання конфліктних ситуацій;
- групові тренінги та індивідуальна робота з молоддю у наданні допомоги в розв'язанні особистих проблем;
- інформування батьків і вчительської аудиторії щодо проведених заходів (практичними психологами та класними керівниками);
- роз'яснювальну роботу серед учнів з питань кримінальної відповідальності;
просвітницька робота, спрямована на корекцію та розвиток ціннісних орієнтацій учнів;
- просвітницьку роботу серед батьків і учнівської молоді з питань впливу ЗМІ, агресивних фільмів і телепередач, азартних ігор на психіку дитини;
- просвітницьку роботу стосовно посилення відповідальності батьків за виховання, розвиток і навчання дитини;
- роботу з вчительською аудиторією щодо методів впливу на школярів, необхідності особистого прикладу конструктивного спілкування і вирішування конфліктних ситуацій, як способу виховання дитини в школі;
- групова робота, тренінгові заняття, спрямовані на формування правової культури молоді.