Основні нормативно-правові документи з питання попередження насильства над дітьми:

1.Закон України ПРО ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЛЯ НАД ДІТЬМИ від 15.11.2001 р.№27898-Ш .

2.3акон України ПРО ОХОРОНУ ДИТИНСТВА.

3.Конвенція про права дитини.

4.Наказ МОН від 23.08.06. №631 ПРО ВЖИТТЯ ВИЧЕРПНИХ ЗАХОДІВ,СПРЯМОВАНИХ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА,ЩОДО ЗАХИСТУ ПРАВ НЕПОВНОЛІТНІХ.

5.Лист МОН від 02.11.06. №1/9-667.

б. Наказ МОН У №844 від 25.12.2006. ПРО ВЖИТТЯ ДОДАТКОВИХ ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ТА ЗАПОБІГАННЯ ЖОРСТОКОМУ ПОВОДЖЕННЮ З ДІТЬМИ.

7.Наказ відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації

від 26.01.2007р.№12 ПРО ВЖИТТЯ ЗАХОДІВ,СПРЯМОВАНИХ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА,ЩОДО ПРАВ НЕПОВНОЛІТНІХ.

8. Наказ Держкомітету у справах сім’ї та молоді , Міністерства внутрішніх справ , Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України від 16.01.2004р. №5/34/24/11 „ Про затвердження порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення”.

9. Наказ МОН № 59 від 01.02.10 року Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми

10. Наказ відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації № 48 24.02.2010 року «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»

ЗАХОДИ:

1.Сформувати нормативно-правову базу з питання, щодо попередження насильства над дітьми.

2. Забезпечити наявність у психолога:

- визначення основних термінів з даної теми;

- список телефонів органів і установ до яких можна звернутися по допомогу;

- матеріалів в яких зазначені особливості адаптації підлітків з девіантною поведінкою;

- матеріалів для бесід з батьками, пам’яток для батьків з означеної проблеми ( ефективне виховання без покарань, як виховувати дитину методом позитивного підкріплення , наслідки насильства над дітьми, як діяти , якщо ваша дитина зазнала насильства).

3. Встановити в навчальному закладі пошту довіри з питань насильства

4.Проводити в навчальних закладах соціально-психологічні дослідження з метою виявлення порушень прав дитини в сім’ї і в школі.

5. Провести в навчальних закладах тижні психології „Почуття і емоції у нашому житті. Прийоми емоційної саморегуляції”.

6. У роботі з дітьми з девіантною поведінкою дотримуватись таких рекомендацій:

6.1. Сформувати банк даних дітей з девіантною поведінкою.

6.2. На кожного учня завести індивідуальну діагностичну карточку.

6.3. Проводити діагностику і за результатами складається індивідуальна або групова корекційно-розвивальна програма, проводяться консультації з батьками, педагогами, оформляються рекомендації по роботі з конкретним учнем.

7. Укласти банки діагностичного інструментарію та корекційно-розвивальних програм з даної проблематики.

8. Проводити просвітницько-профілактичну роботу , яка включає :

- анкетування з метою визначення рівня наркотичного узалежнення підлітків в загальноосвітніх навчальних закладах, пропаганду здорового способу життя

- корекційно-розвивальна робота щодо отримання учнями практичних навичок подолання конфліктних ситуацій;

- групові тренінги та індивідуальна робота з молоддю у наданні допомоги в розв'язанні особистих проблем;

- інформування батьків і вчительської аудиторії щодо проведених заходів (практичними психологами та класними керівниками);

- роз'яснювальну роботу серед учнів з питань кримінальної відповідальності;

просвітницька робота, спрямована на корекцію та розвиток ціннісних орієнтацій учнів;

- просвітницьку роботу серед батьків і учнівської молоді з питань впливу ЗМІ, агресивних фільмів і телепередач, азартних ігор на психіку дитини;

- просвітницьку роботу стосовно посилення відповідальності батьків за виховання, розвиток і навчання дитини;

- роботу з вчительською аудиторією щодо методів впливу на школярів, необхідності особистого прикладу конструктивного спілкування і вирішування конфліктних ситуацій, як способу виховання дитини в школі;

- групова робота, тренінгові заняття, спрямовані на формування правової культури молоді.

Кiлькiсть переглядiв: 786

Коментарi